LT EN RU

Projektas ,,Olegas ir draugai“

PROJEKTAS OLEGAS IR DRAUGAI

 

Kopija iš 008_Olegas ir draugai

 

Olegas Molokojedovas – keyb
Petras Vyšniauskas – sax
Leonidas Šinkarenka – b
Gediminas Laurinavičius – dr

 

Šis projektas pora mėnesių gyvavo sostinės džiazo klube „Kablys“ Petro Vyšniausko ir Olego Molokojedovo pastangomis – kiti muzikantai keisdavosi.

Susitikusius po ilgos pertraukos senus scenos parnerius užplūdęs įkvėpimas pergyveno patį „Kablį“, todėl projektas atgaivinamas Birštone.

Visus jo muzikantus sieja bendra dešimtmečių patirtis. Olegas Molokojedovas su  Petru Vyšniausku pradėjo groti 1980-aisiais. Saksofonininkas buvo Olego Molokojedovo kvarteto narys, gastroliavo su juo po Sovietų Sąjungą.

Su Leonidu Šinkarenka ir Gediminu Laurinavičiumi klavišininkas grojo Vladimiro Čekasino ir Vilniaus džiazo kvartetuose, o visi keturi projekto dalyviai yra muzikavę Vladimiro Čekasino bigbende ir įvairiuose bigbendo  artistų ansambliuose.

„Tai buvo Vilniaus džiazo mokyklos kūrybinis pikas. Dar tada susiformavo mūsų bendravmo stilius. Šiandien susitikus scenoje, ta patirtis ir įpročiai sugrįžta, įgįja naują kvėpavimą. Viskas mūsų seniai surepetuota – lieka tik susitarti dėl idėjų. Labai įdomu groti tokių universalų, bendraujančių  bet kuria džiazo kalba, ansamblyje“, – dėstė Olegas.

Taigi iš muzikantų galime tikėtis visko, nors projekto ašis, anot Olego Molokojedovo, – klasikinis džiazas.

Klavišininkas, kompozitorius, pedagogas Olegas Molokojedovas pradėjo groti džiazą 7-ajame dešimtmetyje, įkvėptas Vilniaus džiazo mokyklos pradininko klavišininko Viačeslavo Ganelino.

Pirmą kartą džiazo festivalyje klavišininkas pasirodė 1966-aisiais pristatydamas savo kvintetą Taline.Vėliau jis  įkūrė kvartetą, tapo Vladimiro Čekasino scenos partneriu – grojo įvairiuose saksofonininko ansambliuose, bigbende, o su jo kvartetu apkeliavo daugelį Europos šalių.

1989-aisiais Olegas Molokojedovas prisijungė prie Vytauto Labučio trio ir jau kaip Vilniaus džiazo kvarteto narys  tęsė Viačeslavo Ganelino puoselėtas tradicijas. Šis kolektyvas pasirodė daugelyje tarptautinių festivalių, tapo  lietuviškojo džiazo ambasadoriumi pasaulyje. Džiazuomenė puikiai prisimena klavišininko teatrališkus, žaismingus pasirodymus šio kvarteto programose.

Dirbdamas Vilniaus Balio Dvariono dešimtmetėje muzikos mokykloje Olegas Molokojedovas kartu su Vladimiru Čekasinu sukūrė savitą džiazo improvizacijos dėstymo metodiką. Jis parengė ir pristatė festivaliuose ne vieną projektą su jaunosios kartos džiazo atlikėjais.

Be minėtų džiazo meistrų, Olegas Molokojedovas bendradarbiavo su saksofonininkais Janu Maksimovičiumi, Danieliu Praspaliauskiu, Anatolijumi Vapirovu ir daugeliu kitų muzikantų. Jo diskografijoje – apie 30 albumų.

Olegas Molokojedovas sukūrė ryškių džiazo temų, kurių išgirsime ir šiame projekte, jis taip pat  reiškėsi spaudoje.

Saksofonininkas, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos profesorius Petras Vyšniauskas yra vienas Lietuvos profesionaliosios saksofono mokyklos pradininkų ir pagrindėjų. Šlovinga jo muzikinė karjera trunka jau daugiau kaip tris dešimtmečius.

Savo pirmąją garsią grupę – savo vardo  kvartetą – muzikas subūrė 1982 metais Vilniaus „Neringos” kavinėje. Du kartus iš eilės (1982 ir 1984 m.) jis pelnė Birštono festivalio Didįjį prizą. 1983-aisiais kvartetas tapo sąjunginio konkurso laureatu, o pats Petras Vyšniauskas buvo daug kartų renkamas geriausiu Sovietų Sąjungos saksofonininku bei Metų džiazo muzikantu.

Šiandien tarp menininko trofėjų – Lietuvos nacionalinė kultūros ir meno premija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės meno premija, LDK Gedimino V  laipsnio ordinas, Pasaulio intelektinės nuosavybės organizacijos (WIPO) aukso medalis, Baltijos asamblėjos meno premija ir dešimtys kitų apdovanojimų.

Petras Vyšniauskas yra  reto universalumo menininkas. Jis groja ne tik įvairių stilių džiazą, bet ir akademinę muziką – nuo barokinių kompozicijų iki jam dedikuotų šiuolaikinių autorių kūrinių, pats yra sukūręs muziką dešimtims spektalių ir vaidybinių filmų. Jo diskografijoje – daugiau kaip 60 albumų.

Kūrėjas bendradarbiavo su daugeliu žinomų džiazo, klasikinės ir liaudies muzikos atlikėjų, tarp jų – Prahos filharmonijos bei Niujorko St. Luko simfoniniais orkestrais, Paryžiaus radijo ir Niujorko „Metropolitan Opera“ chorais, liaudies dainininke Veronika Povilioniene ir birbynininku Antanu Smolskumi, džiazo gitaristu Fredu Frithu, pianistais Bobu Stensonu, Karlu Bergeriu, saksofonininkais Steve‘u Lacy, Charlie Mariano, kontrabosininkais Kentu Carteriu ir Vladimiru Volkovu, trimitininkais Tomaszu Stanko ir Herbu Robertsonu, būgnininkais Hanu Benninku ir Klausu Kugeliu.

Jau 25-erius metus gyvuoja Petro Vyšniausko ir perkusininko Arkadijaus Gotesmano duetas „PetrArka“,   saksofonininkas yra „Ganelin Trio Priorities“ ir kitų tarptautinių grupių narys.

Su įvairiais kolektyvais Petras Vyšniauskas  grojo tarptautiniuose džiazo festivaliuose JAV, Jungtinėje Karalystėje, Australijoje, Šveicarijoje, Austrijoje, Vokietijoje, Suomijoje, Lenkijoje, Rusijoje ir kitose šalyse. Jis dalyvavo  penkių pasaulinių „Expo“ parodų Hanoveryje (Vokietija), Aichi (Japonija), Saragosoje (Ispanija), Šanchajuje (Kinija) ir Yeosu (Pietų Korėja)  muzikinėse programose.

 

Petro Vyšniausko mokiniai – Janas Maksimovičius, Liutauras Janušaitis, Kęstutis Vaiginis, Remigijus Rančys, Dovydas Stalmokas, Simonas Šipavičius ir kiti – šiandien sudaro jaunosios džiazo kartos elitą.

Nuo praėjusių metų menininko gimtojoje Plungėje rengiamas nacionalinis Petro Vyšniausko saksofonininkų festivalis.

Bosininkas, kompozitorius, festivalių rengėjas, grupių lyderis Leonidas Šinkarenka yra vienas kūrybingiausių šalies džiazo atstovų.

Per daugiau kaip tris karjeros dešimtmečius jis grojo Vladimiro Čekasino ir Vytauto Labučio ansambliuose, Petro Vyšniausko kvartete, kvintete „Džiazo nublokšti“, Vilniaus džiazo kvartete, Vladimiro Tarasovo „Lithuanian Art Orchestra“, Dainiaus Pulausko grupėje  bei kituose kolektyvuose.

1997-aisiais bosininkas debiutavo kaip kvarteto „Jazz 4“ lyderis, su šios grupės muzikantais išleido keturis albumus, koncertavo Lietuvoje, Suomijoje, Londono džiazo klubuose.

2003 metais L.Šinkarenkos iniciatyva atgimė jo, Vytauto Labučio ir Arvydo Jofės trio, pasivadinęs „Lithuanian Jazz Trio“. Su šiuo kolektyvu bosininkas koncertavo daugelyje Europos šalių, pelnė Lietuvos instituto apdovanojimą už šalies garsinimą pasaulyje.

Pernai prie šio trio prisijungė jaunesnės kartos saksofonininkas Janas Maksimovičius, ir debiutavo kvartetas „Šinkarenko Jazz 4 N“,  jau koncertavęs Lietuvoje, Šveicarijoje ir Švedijoje.

Nuo 2003 metų Leonidas Šinkarenka rengia tarptautinius džiazo festivalius Nidoje,  nuo 2012-ųjų – ir Druskininkuose. Pernai Neringos savivaldybė jo nuopelnus „garsinant Neringą“ įvertino medaliu.

Muzikanto maršrutuose – jau daugiau kaip 100 festivalių, diskografijoje – daugiau kaip 60 albumų. 2006 metais  jo veikla buvo įvertinta Birštono džiazo festivalio Didžiuoju prizu.

Perkusininkas ir džiazo pedagogas Gediminas Laurinavičius yra nuolatinis Birštono džiazo festivalio dalyvis, muzikuoja jo scenoje nuo pat 1980-ųjų. Čia jis pasirodė  Petro Vyšniausko kvarteto, įvairiuose Vladimiro Čekasino, Vladimiro Tarasovo, Vilniaus džiazo kvarteto, kvinteto „Džiazo nublokšti“,  kitų kolektyvų projektuose.

1991 metais perkusininkas subūrė savo ansamblį “Gedo Sindikatas“,  kuris gyvavo penkerius metus.

Išradingo perkusininko improvizacijos skamba šiuolaikinio meno kūrėjų parodose, jis sukūrė  muzikos spektakliams ir kino filmams. Anot Gedimino,  muzikuoti galima viskuo. Jis pats yra grojęs net mezgimo staklėmis, bandęs paversti muzika riedlentininkų skleidžiamus garsus.

Tarp įdomesnių Gedimino Laurinavičiaus projektų – Diuseldorfe įgarsintas „Euroteatro“ spektaklis „Nesusipratimas“ pagal Alberto Camus pjesę, Vilniuje pristatytos solinė programa „Prarasto laiko beieškant“ ir  muzikinė instaliacija „Tirpstanti dimensija“.

Atlikėjas nuolat dalyvauja Lietuvos džiazo festivaliuose, pasirodė su įvairiais kolektyvais „Jazz Jambore“ (Lenkija), Montrė (Šveicarija), Monmartro (Prancūzija), Romos (Italija), Varnos (Bulgarija) džiazo festivaliuose, „Expo 2000“ parodoje Hanoveryje, “Millenium Dome” („Tūkstantmečio kupole“) Londone.

Pastaruoju metu perkusininkas dažniausiai groja dviese su Vytautu Labučiu ir trio su smuikininku Vytautu Mikeliūnu bei Eugenijumi Kanevičiumi. Ilgus metus gyvuoja tęstinis jo projektas „Drum Party“,  kuriame Gediminas atsiskleidžia ir kaip pedagogas – užkrečia muzikavimo aistra auditoriją nuo vaikų iki politikų. Ne veltui atlikėjas jau beveik tris dešimtmečius ugdo būsimuosius perkusininkus Vilniaus Balio Dvariono dešimtmetėje muzikos mokykloje.

 

__________________________________________________________

 

PROJECT OLEGAS AND FRIENDS

 

Olegas Molokojedovas – keyb

Petras Vyšniauskas – sax

Leonid Shinkarenko – b

Gediminas Laurinavičius – dr

 

 

This project was actively performing for couple of months in Kablys jazz club in Vilnius – Olegas Molokojedovas and Petras Vyšniauskas, its fixed members, collaborated with other musicians.

Reunited after a long interruption, the long-time stage partners outlived Kablys jazz club thus the project is being revived in Birštonas.

These musicians share a decades-long experience. Olegas Molokojedovas and Petras Vyšniauskas started playing together in 1980s. The saxophonist was a member of Olegas Molokojedovas Quartet, toured in the former Soviet Union.

The keyboardist collaborated with Leonid Shinkarenko and Gediminas Laurinavičius in Vladimir Chekasin Quartet and Vilnius Jazz Quartet; all four members of this project teamed up in Chekasin’s Big Band and also its various smaller formations.

“It was a creative high point of Vilnius jazz school. It was then that we formed our idiosyncratic communication style. When we get on stage today experience of the past and the olden tricks come back, acquire new pulse. Everything is rehearsed long time ago we only have to decide on ideas. It is very exciting to play in a company of such versatile musicians at ease in any jazz vocabulary” maintained Olegas.

Even though Molokojedovas says that the project’s spinal cord is traditional jazz, the audience could expect anything.

Inspired by keyboardist Viacheslav Ganelin, the founder of Vilnius jazz school, the keyboardist, composer and pedagogue Olegas Molokojedovas started playing jazz in the 60s.

He made his debut in Tallinn Jazz Festival in 1966 with his own Quintet. Later he formed Quartet, became Vladimir Chekasin’s stage partner – played in the saxophonist’s different ensembles, Big Band, toured Europe with his Quartet.

In 1989, Molokojedovas joined Vytautas Labutis Trio and as a member of Vilnius Jazz Quartet fostered Viacheslav Ganelin’s traditions. The collective appeared in many international festivals, became an ambassador of Lithuanian jazz in the world. Jazz pundits still remember the keyboardist’s theatrical and playful appearances in the Quartet’s concerts.

Working in Balys Dvarionas Music School Molokojedovas together with Chekasin devised an individual jazz improvisation teaching method. He built and presented in festivals many a project with young jazz performers.

In addition to the aforementioned jazz masters, Molokojedovas collaborated with saxophonists Jan Maksimovic, Danielius Praspaliauskis and Anatoly Vapirov among many other musicians. His discography amounts to 30 albums.

Molokojedovas has composed striking jazz themes that will also be featured in this project. He also is known as a publicist.

Saxophonist, the Professor at the Lithuanian Academy of Music and Theatre Petras Vyšniauskas is one of the founders of the professional saxophone school in Lithuania. His victorious music career has lasted for more than three decades.

He formed his first group of repute, Petras Vyšniauskas Quartet, in Neringa café in Vilnius in 1982. Two times in a row (1982 and 1984) he garnered Birštonas Jazz Grand Prix. In 1983, the Quartet was a winner of Soviet Union competition; Vyšniauskas himself was many times voted the best saxophonist of the Soviet Union and the Best Musician of the Year.

Today the musician’s trophies include the Lithuanian National Culture and Art Prize, the Government of the Republic of Lithuania Art Prize, the 5th Class Order of the Lithuanian Grand Duke Gediminas, the Word Intellectual Property Organisation Gold Medal, the Baltic Assembly Art Prize and many other awards.

Vyšniauskas is a musician of exceptional versatility. He is at home not only in various styles of jazz, but also academic music – from baroque compositions to contemporary opuses dedicated to him; he also has composed music for many theatre spectacles and feature films. His discography includes over 60 albums.

The saxophonist has collaborated with a great number of celebrated jazz, classical and folk musicians including Prague Philharmonic and New York St Luke Symphony orchestras, Paris Radio and New York Metropolitan Opera choirs, folk singer Veronika Povilionienė and birbynė player Antanas Smolskus, jazz guitarist Fred Frith, pianists Bob Stenson and Karl Berger, saxophonists Steve Lacy and Charlie Mariano, double bassists Kent Carter and Vladimir Volkov, trumpeters Tomasz Stańko and Herb Robertson, drummers Han Bennink and Klaus Kugel.

For 25 years Vyšniauskas has collaborated with percussionist Arkady Gotesman as PetrArka duo; he is also a member of Ganelin Trio Priorities and other international formations.

With various collectives Vyšniauskas appeared in international festivals in the USA, UK, Australia, Switzerland, Austria, Germany, Finland, Poland, Russia and other countries. He took part in music programs of five Expos: Hanover (Germany), Aichi (Japan), Zaragoza (Spain), Shanghai (China) and Yeosu (South Korea).

Vyšniauskas’ disciples – Jan Maksimovic, Liutauras Janušaitis, Kęstutis Vaiginis, Remigijus Rančys, Dovydas Stalmokas, Simonas Šipavičius and others – represent today’s elite of younger jazz generation.

Last year his native town Plungė launched Petras Vyšniauskas’ National Saxophone Festival.  

One of the most creative Lithuanian jazz exponents Leonid Shinkarenko is a bassist, composer, festival organiser, leader and generator of various projects.

During his professional career spanning over three decades Shinkarenko played in Vladimir Chekasin and Vytautas Labutis’ ensembles, Petras Vyšniauskas’ Quartet, Džiazo nublokšti Quintet, Vilnius Jazz Quartet, Vladimir Tarasov’s Lithuanian Art Orchestra and Dainius Pulauskas Group among other collectives.

The bassist made his debut as a leader of Jazz 4 in 1997, with this group he recorded four albums, performed in Lithuania, Finland and jazz clubs in London.

In 2003, he initiated the revival of Shinkarenko, Labutis and Arvydas Jofė Trio today known as Lithuanian Jazz Trio. The Trio toured in Europe. The Lithuanian Institute presented the ensemble with an award for international promulgation of Lithuania.

Last year younger generation saxophonist Jan Maksimovic joined the Trio, which made debut as Shinkarenko Jazz 4 N, performed in Lithuania, Switzerland and Sweden.

Since 2003, Shinkarenko has organised international jazz festival in Nida and since 2012 – in Druskininkai. Last year Neringa Municipality decorated him with the medal for contributions in “Promulgation of Neringa”.    

The bassist appeared in more than 100 jazz festivals, took part in over 60 recordings. In 2006, he was awarded Grand Prix at the Birštonas Jazz.

Percussionist and jazz pedagogue Gediminas Laurinavičius has been a regular participant of Birštonas Jazz since 1980. On its stage he appeared with Petras Vyšniauskas Quartet, various projects of Vladimir Chekasin, Vladimir Tarasov, Vilnius Jazz Quartet, Džiazo nublokšti Quintet and other collectives.

In 1991, the percussionist formed his own ensemble Gedo Sindikatas, which was active for five years.

A resourceful percussionist’s improvisations can be heard in contemporary art exhibitions; he has written music for theatre and film. According to Gediminas, anything can be used as an instrument for making music. He has played even on knitting machine, tried to turn skateboarding sounds into music.

Highlights of Laurinavičius’ creative output include music for Euro-Theatre production of The Misunderstanding after Albert Camus’ play in Dusseldorf, solo programme In Search of Lost Time and musical installation Dissolving Dimension presented in Vilnius. 

The performer regularly takes part in jazz festivals in Lithuania, with different formations appeared in Jazz Jamboree (Poland), Montreux (Switzerland), Montmartre (France), Rome (Italy) and Varna (Bulgaria) jazz festivals, as well as Expo 2000 in Hanover and Millennium Dome in London.

Recently, the percussionist has been mostly playing as a duo with Vytautas Labutis and as a trio with violinist Vytautas Mikeliūnas and Eugenijus Kanevičius. For a number of years he has pursued Drum Party project, in which Gediminas reveals his pedagogical talent – he infects the audience from children to the highest-ranking state officials with passion for music. No wonder – he has spent almost three decades teaching future percussionists in Balys Dvarionas Music School.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Galintys ir norintys paremti festivalį, lėšas siųskite:

AB ,,Šiaulių bankas'' Birštono KAS

banko kodas 71816

sąsk. nr. LT 43 7181 6000 0014 4640

įm. kodas 190025748

AB ,,Šiaulių bankas'' Birštono KAS

banko kodas 71816

sąsk. nr. LT 43 7181 6000 0014 4640

įm. kodas 190025748

Kasoje galima atsiskaityti kortele. Dėl bilietų kreiptis

tel. 8 319 65546

el.p jazz@birstonokultura.lt

Visos teisės saugomos © 2024 www.birstonasjazz.lt
Meniu