LIUDAS MOCKŪNAS – EUGENIJUS KANEVIČIUS – VLADIMIRAS TARASOVAS
Liudas Mockūnas – ss, ts, cls
Eugenijus Kanevičius – b, electronics
Vladimir Tarasov – dr, perc, cimbalom and hunting horn
Šie džiazo grandai trise groja nedažnai – prie jų prisijungia ir kiti menininkai. Trio ne kartą koncertavo su amerikiečių poetu Kerry Shawn Keys, gyvai skaičiusiu poeziją, taip pat grojo sekstete su rusų džiazo meistrais, yra pasirodę kitose sudėtyse.
Kiekvienas šio ansamblio koncertas yra unikalus, nes tai – visiškai spontaniška muzika: trys lygiaverčiai grupės nariai prieš kildami į sceną netgi nesitaria. Taip jie įrašė ir neseniai pasirodžiusį dvigubą vinilinį albumą „Intuitus“, kurį išleido „NoBusiness Records“ kompanija.
Birštono festivalis pirmasis pristato šį leidinį.
Multiinstrumentininkas, kompozitorius, grupių lyderis Liudas Mockūnas yra vienas ryškiausių Lietuvoje šiuolaikinio džiazo bei improvizacinės muzikos atstovų. Baigęs Lietuvos muzikos ir teatro akademiją bei Kopenhagos ritminės muzikos konservatoriją, jis greitai įsitvirtino Europos improvizacinės muzikos scenoje. Šiandien tai bene dinamiškiausias Lietuvos džiazo kūrėjas, nuolat migruojantis per Europos festivalius ir džiazo klubus, randantis vis naujų kūrybos partnerių tarp Skandinavijos, Baltijos šalių, Lenkijos, Rusijos, Portugalijos ir kitų kraštų muzikantų.
Liudas yra grupės „Mockūno Nuclear“ bei „Traffic Trio“ lyderis, tarptautinių džiazo kolektyvų „Toxikum“, elektroakustinio trio „Red Planet“, lietuvių kvarteto „Saga“ vienas lyderių, „Copenhagen Art Ensemble“, Markuso Pesoneno „Hendecet“, Stefano Pasborgo „Free Moby Dick“ ir „Odessa 5“, tarptautinių grupių „Dirty Mountain“, „Heavy Beauty“, Mikko Innaneno „Innkvisitio“, šiuolaikinės muzikos ansamblių „Gaida“, „Konvoj Art“ bei Lietuvos ansamblių tinklo narys.
Muzikas groja duetuose su Marcu Ducret ir Ryoji Hojito, Barry Guy, Williamu Hookeriu, Petru Geniušu, Artūru Bumšteinu, Vladimiru Tarasovu, Mikko Innanenu, bendradarbiauja su Pierre’u Dorge bei jo „New Jungle Orchestra”, Jacobu Anderskovu, Nilsu Davidsenu, Vladimiru Čekasinu, Arkadijumi Gotesmanu, Matsu Eilertsenu, Marku Solborgu, Jonasu Westergaardu, Jakobu Riisu, Jaaku Sooääru, Hugo Carvalhais ir daugybe kitų savitų džiazo kūrėjų.
Jis grojo ir su Andrew Hillo „Jazz Par“ oktetu, „Ibrahim Electric“, britų „TrioVD“, „Free Tallinn Trio“, Matsu Gustaffssonu, Raymondu Stridu, Franku Gratkowskiu ir kitais džiazo novatoriais.
2004 metais Liudas kartu su Stefanu Pasborgu pelnė Danijos muzikos apdovanojimą už grupės „Toxikum“ albumą. Saksofonininko meistriškumas yra įvertintas ir Lietuvos, Latvijos bei Prancūzijos džiazo konkursų premijomis, džiazo festivalių „Vilnius Jazz“ ir „Birštonas“ prizais už nuopelnus Lietuvos džiazui, Lietuvos muzikų sąjungos „Auksiniu disku“. 2011 metais jam įteiktas Lietuvos teatralų apdovanojimas „Auksinis scenos kryžius“ už geriausią muziką dramos spektakliui.
Menininkas yra žinomas ne tik kaip improvizacinės muzikos bei avangardinio džiazo atstovas, bet ir kaip šiuolaikinės akademinės muzikos atlikėjas. Jo repertuare – akademinės muzikos kūrėjų Broniaus Kutavičiaus, Anatolijaus Šenderovo, Arvydo Malcio, Viačeslavo Ganelino, Dietricho Eichmanno, Vykinto Baltako, Ramintos Šerkšnytės, Giedriaus Puskunigio kūriniai.
Saksofonininkas koncertavo kaip solistas su „Kralovy Hradec Symphony Orchestra“, Lietuvos valstybiniu bei Nacionaliniu simfoniniais orkestrais, Šv.Kristoforo ir Klaipėdos kameriniais orkestrais, styginių kvartetu „Chordos“. 2013 metais jis išleido su pianistu Petru Geniušu M.K.Čiurlionio fortepijoninių preliudų originalių interpretacijų albumą „Jūra Miške“. Su įvairiais kolektyvais jis gastroliavo daugelyje Europos šalių, JAV, Kinijoje, Japonijoje, Izraelyje.
Atlikėjo diskografiją sudaro apie 60 albumų. Liudas Mockūnas daug nuveikė eksperimentinio džiazo leidybai – jis yra vienas nepriklausomos įrašų kompanijos „NoBusiness Records“ įkūrėjų bei strategų.
Šiuo metu Liudas Mockūnas yra Lietuvos muzikos ir teatro akademijos bei KaunoVytauto Didžiojo universiteto džiazo katedrų docentas.
Vienas universaliausių Lietuvos bosininkų Eugenijus Kanevičius debiutavo džiazo scenoje 1986-aisiais.
Jis – ilgametis Arkadijaus Gotesmano, Skirmanto Sasnausko, Artūro Anusausko, Egidijaus Buožio, Arvydo Jofės, Gedimino Laurinavičiaus ir kitų muzikantų partneris. Bosininkas dalyvavo reikšminguose Petro Vyšniausko, Juozo Milašiaus, Liudo Mockūno, Vytauto Labučio, Vladimiro Tarasovo, Tomo Kutavičiaus projektuose, grojo Kauno bigbende, Vilniaus džiazo kvartete, bendradarbiavo su estų saksofonininko Raivo Tafenau kvartetu bei bigbendu „Dream Big Band”.
Šiuo metu Eugenijus Kanevičius groja „Traffic Trio“ su Liudu Mockūnu ir Daliumi Naujokaičiu, taup pat trio su Arkadijumi Gotesmanu ir Juozu Kuraičiu, dalyvauja Vladimiro Tarasovo „Lithuanian Art Orchestra“ programose.
Eugenijaus kompozicijos skamba Raivo Tafenau kvarteto, L.V.K.A. ir kitų grupių albumuose. Jis nuolat rašo muziką Alytaus dramos teatro spektakliams.
Muzikas atstovavo Lietuvai Bulgarijoje, Vokietijoje, Prancūzijoje, Olandijoje, Norvegijoje, Švedijoje, Suomijoje, Austrijoje, Italijoje, Didžiojoje Britanijoje bei kitose šalyse, nuolat dalyvauja šalies džiazo festivaliuose.
2004 metais Eugenijaus Kanevičiaus veikla buvo įvertinta Lietuvos muzikų sąjungos „Auksiniu disku”.
Perkusininkas, kompozitorius, vizualiojo meno kūrėjas Vladimiras Tarasovas priklauso ir džiazo, ir akademinės muzikos bendruomenei. Nuo 1991-ųjų menininkas yra Lietuvos kompozitorių sąjungos narys. Jis kuria muziką orkestrams, kino filmams, teatrui, meistriškai įgyvendina džiazo idėjas tiek soliniais projektais, tiek ir monumentaliomis savo įkurto (1991 m.) kolektyvo „Lithuanian Art Orchestra“ programomis. Dvejus pastaruosius metus Vladimiras Tarasovas triumfavo „Vilnius Mama Jazz“ festivalyje pristatydamas su šiuo orkestru savo etapines kompozicijas „Gobelenas I“ ir „Gobelenas II“.
Vladimiras Tarasovas į Lietuvą atvyko 1968-aisiais iš Archangelsko. 1971 metais jis tapo Viačeslavo Ganelino trio nariu, 1998 metais išleido apie šį ansamblį autobiografinę knygą „Trio”.
1999-2002 metais kūrėjas vadovavo Lietuvos rusų dramos teatrui, režisavo čia spektaklius. Muzikas bendradarbiavo ir su Štutgarto valstybiniu teatru (1995), Niujorko Bruklino muzikos akademijos „Majestic Theatre” (1995), Orleano „Josef Nadj Centre Choregraphique National” (1998) bei kitomis scenos menų institucijomis.
Nuo 1991 metų Vladimiras Tarasovas dalyvauja personalinėse ir grupinėse vizualiojo meno parodose. Jis pats, be profesionalių operatorių ir montuotojų pagalbos, kuria audiovizualines instaliacijas, kurioms temų dažnai suranda kelionėse po egzotiškas šalis.
Menininkas rodė savo darbus Diuseldorfo „Kunsthalle”, Čikagos šiuolaikinio meno muziejuje, Paryžiaus „Centre Georges Pompidou” centre bei „Galeries nationales du Grand Palais”, Venecijos bienalėje, „EXPO-2008“ Saragosoje, Majamio „Bass Museum of Art“, Stokholmo „Kulturhuset”, Maskvos šiuolaikinio meno centre „Dom”, Nacionaliniame šiuolaikinio meno centre, Valstybinėje Tretjakovo galerijoje bei kituose meno centruose. 2008 m. leidykla „Baltos lankos“ išleido albumą “Vladimiras Tarasovas: tarp garso ir vaizdo“.
Kūrėjas dėstė ir vedė seminarus Bremeno aukštojoje muzikos mokykloje, Podevilio meno centre Berlyne, Vizualiojo meno institute Orleane, Kalifornijos universiteto menų fakultete bei „University of the Pacific“, Diuseldorfo ir Vilniaus dailės akademijose bei kitose mokyklose.
Vladimiras Tarasovas nuolat pasirodo teatro, džiazo bei vizualiojo meno projektuose Prancūzijoje, Italijoje, Vokietijoje, Rusijoje, JAV, kitose šalyse. Jis surengė ne vieną projektą su lietuvių bei užsienio literatais.
Perkusininkas yra muzikavęs su Andrew Cyrille’u, “The Rova Saxophone Quartet”, Anthony Braxtonu, Lauren Newton, Butchu Morrisu, Thomaszu Stanko, Didier Petit, Marku Dresseriu, Gyorgy Szabadosu, Masahiko Satoh, Kazutoki Umezu, Anatolijumi Vapirovu bei kitais iškiliais džiazo ir improvizacinės muzikos kūrėjais.
Kompozitoriaus ir improvizuotojo talentas ryškiai atsiskleidžia Vladimiro Tarasovo soliniuose perkusijos projektuose. Jo diskografijoje – beveik dvi dešimtys solinių albumų. 34 albumus jis įgrojo su Viačeslavo Ganelino, Vladimiro Čekasino ir Vladimiro Tarasovo trio ir daugiau kaip 60 – su kitais Lietuvos bei užsienio džiazo ir akademinės muzikos atlikėjais.
2009 m. Rusijoje buvo išleista trečioji Vladimiro Tarasovo knyga “Tam-Tam” ( leidykla “NLO”). Tais pačiais metais kūrėjas tapo Rusijos prestižinės premijos “Triumf”, skiriamos už meno ir literatūros laimėjimus, pirmuoju laureatu iš Lietuvos. Jis yra apdovanotas ir Birštono festivalio bei „Vilnius Jazz“ prizais už nuopelnus Lietuvos džiazui.
________________________________________________________________
LIUDAS MOCKŪNAS – EUGENIJUS KANEVIČIUS – VLADIMIR TARASOV
Liudas Mockūnas – ss, ts, cls
Eugenijus Kanevičius – b, electronics
Vladimir Tarasov – dr, perc, cimbalom and hunting horn
The three jazz luminaries seldom play as a trio – most often they team up in bigger formations. The Trio has several times collaborated with American poet Kerry Shawn Keys reading his own poems, appeared as a sextet with Russian jazz masters, and also in various other line-ups.
The Trio’s each concert is unique, for they play spontaneous music: the three coequal partners never discuss the upcoming performance. They took the same approach in recording of Intuitus, their double vinyl album released by NoBusiness Records.
Birštonas Jazz is the first to present this release.
Multi-instrumentalist, composer and group leader Liudas Mockūnas is one of the most creative representatives of the Lithuanian contemporary jazz and improvised music. Upon graduating from the Lithuanian Academy of Music and Theatre (LAMT) and the Rhythmic Music Conservatory in Copenhagen, he took active stance on the scene of European improvised music. Today he is possibly the most dynamic Lithuanian jazz master, constantly migrating to European festivals and jazz clubs, discovering new creative partners in Scandinavia, Baltic States, Poland, Russia, Portugal and other countries.
The musician is the leader of Mockūno Nuclear and Traffic Trio, co-leader of various international collectives such as Toxikum, electro-acoustic trio Red Planet and Lithuanian Saga Quartet, a member of Copenhagen Art Ensemble, Markus Pesonen’s Hendecet, Stefan Pasborg’s Free Moby Dick and Odessa 5, international groups Dirty Mountain, Heavy Beauty and Mikko Innanen’s Innkvisitio, contemporary music ensembles Gaida and Konvoj Art. In addition, he is an associate of the Lithuanian Ensemble Network.
The saxophonist plays as a duo with Marc Ducret and Ryoji Hojito, Barry Guy, William Hooker, Petras Geniušas, Artūras Bumšteinas and Vladimir Tarasov, collaborates with Pierre Dørge and his New Jungle Orchestra, Jacob Anderskov, Nils Davidsen, Vladimir Chekasin, Arkady Gotesman, Mats Eilertsen, Mark Solborg, Jonas Westergaard, Jakob Riis, Jaak Sooäär, Hugo Carvalhais and many other intriguing jazz musicians.
He has taken part in programmes of Andrew Hill’s Jazz Par octet, Ibrahim Electric, British TrioVD, Free Tallinn Trio, Mats Gustaffsson, Raymond Strid and Frank Gratkowski among other jazz innovators.
In 2004, Liudas Mockūnas and Stefan Pasborg received the Danish Music Award for Toxicum’s album. The saxophonist is a prize winner of various competitions in Lithuania, Latvia and France; a recipient of Vilnius Jazz and Birštonas Jazz prizes for contribution to Lithuanian jazz, as well as Gold Disc awarded by the Lithuanian Musicians’ Union. In 2011, he was decorated with a Golden Cross of the Stage (award for achievements in the Lithuanian theatre field) for the best music for theatre production.
In addition, he is famed not only as an exponent of improvised music and avant-garde jazz, but also as an expert of contemporary academic music. His repertoire includes works by such composers as Bronius Kutavičius, Anatolijus Šenderovas, Arvydas Malcys, Vyacheslav Ganelin, Dietrich Eichmann, Vykintas Baltakas, Raminta Šerkšnytė and Giedrius Puskunigis.
As a soloist the saxophonist has performed with Kralovy Hradec Symphony Orchestra, the Lithuanian State Symphony Orchestra and Lithuanian National Symphony Orchestra as well as St. Christopher and Klaipėda chamber orchestras and Chordos String Quartet. In 2013, in tandem with pianist Petras Geniušas he recorded Jūra Miške (The Sea in the Forest), an album of original interpretations of piano preludes by M.K. Čiurlionis. With various formations he has toured in Europe, the USA, China, Japan and Israel.
Mockūnas’ discography amounts to around 60 albums. He has contributed greatly to the producing of experimental jazz recordings – he is a co-founder and co-strategist of an independent record label NoBusiness Records.
Currently, Mockūnas is an associate Professor at the departments of jazz in the Lithuanian Academy of Music and Theatre, and Kaunas Vytautas Magnus University Music Academy.
Eugenijus Kanevičius, one of the most versatile Lithuanian bassists, made his debut on jazz scene in 1986.
For many years he has been sharing stage with Arkady Gotesman, Skirmantas Sasnauskas, Artūras Anusauskas, Egidijus Buožis, Arvydas Jofė and Gediminas Laurinavičius among other musicians. The bassist was part of Petras Vyšniauskas’, Juozas Milašius’, Liudas Mockūnas’, Vytautas Labutis’, Vladimir Tarasov’s and Tomas Kutavičius’ significant projects, has contributed to the success of Kaunas Big Band and Vilnius Jazz Quartet, and collaborated with Estonian saxophonist Raivo Tafenau Quartet and Dream Big Band.
Currently, Kanevičius is a member of Traffic Trio with Liudas Mockūnas and Dalius Naujokaitis, plays in a trio with Arkady Gotesman and Juozas Kuraitis, takes part in programmes of Vladimir Tarasov’s Lithuanian Art Orchestra.
Kanevičius’ music is featured on albums of Raivo Tafenau Quartet, L.V.K.A. and other groups. He composes music for Alytus Drama Theatre productions.
The bassist has represented Lithuania in Bulgaria, Germany, France, the Netherlands, Norway, Sweden, Finland, Austria, Italy, Great Britain, etc.; regularly appears in jazz festivals in Lithuania.
In 2004, for his contributions the Lithuanian Musicians’ Union presented Kanevičius with Gold Disc.
Percussionist, composer and visual artist Vladimir Tarasov has for many years collaborated with both jazz and academic music representatives. In 1991, he joined the Lithuanian Composers’ Union. Maestro composes for orchestra, writes music for film and theatre, realises jazz ideas in both his solo projects and monumental programmes with The Lithuanian Art Orchestra, which he formed in 1991. The Orchestra reaped the laurels with Tarasov’s Gobelenas I (Tapestry I) and Gobelenas II (Tapestry II) compositions in two recent Vilnius Mama Jazz festivals.
Born in Arkhangelsk, Tarasov settled in Lithuania in 1968. In 1971, he became one of the three members of GTČ Trio. In 1998, he authored an autobiographical book Trio.
Between 1999 and 2002 Tarasov was in charge of the Russian Drama Theatre of Lithuania, where he also directed plays. The musician has collaborated with Staatstheater in Stuttgart (1995), Majestic Theatre at the Brooklyn Academy of Music in New York (1995), Josef Nadj Centre Choreographique National Orleans in Orleans (1998) among other performing art institutions.
Since 1991, Tarasov has participated in personal and collective visual art exhibitions. Without the help of professional cameramen and mastering experts he creates audio-visual installations, finding their themes on his journeys to exotic countries.
The artist has displayed his works in Kunsthalle in Düsseldorf, Museum of Contemporary Art in Chicago, Centre Georges Pompidou and Galeries nationales du Grand Palais in Paris, Venetian Biennale, EXPO-2008 in Zaragoza, Bass Museum of Art in Miami, Kulturhuset in Stockholm, Contemporary Art Centre Dom in Moscow, National Contemporary Art Centre in Moscow, the State Tretyakov Gallery in Moscow, and other art centres. 2008 saw “Baltos lankos” publication of Vladimiras Tarasovas: tarp garso ir vaizdo (Vladimir Tarasov: Between Sound and Image).
Tarasov taught and gave workshops in Bremen Music College, Podevil Art Centre in Berlin, Visual Art Institute in Orleans, University of California, University of the Pacific, and art academies in Düsseldorf and Vilnius, etc.
The artist regularly participates in various theatre, jazz and visual art projects in France, Italy, Germany, Russia and the USA. The musician has initiated a number of projects involving people of letters from Lithuania and abroad.
The percussionist has collaborated with Andrew Cyrille, The Rova Saxophone Quartet, Anthony Braxton, Lauren Newton, Butch Morris, Thomasz Stanko, Didier Petit, Mark Dresser, Gyorgy Szabados, Masahiko Satoh, Kazutoki Umezu and Anatoly Vapirov among other luminaries of jazz and improvised music.
As a composer and improviser Tarasov is best appreciated in his solo percussion projects. His discography amounts to almost twenty solo albums, 34 with GTČ Trio, and more than 60 with other Lithuanian and foreign jazz and classical musicians.
In 2009, the Russian publishing house “NLO” presented Tarasov’s third book Tam-Tam. The same year he was the first representative of Lithuania to be awarded prestigious Russian prize “Triumph”, for achievements in art and literature. He is a recipient of the Birštonas Jazz Grand Prix and Vilnius Jazz Award for contributions to Lithuanian jazz.