LT EN RU

MEGAPHONE

MEGAPHONE
(Lietuva-Danija-Prancūzija)

 

 

Liudas Mockūnas – saxes
Stephan Pasborg – dr
Marc Ducret – g
Paul Brousseau – keyb

Tai viena įdomiausių L.Mockūno ir S.Pasborgo grupių. Šie muzikantai susipažino Kopenhagos ritminės muzikos konservatorijoje, nuo 2000 metų drauge eksperimentuoja įvairių sudėčių ir muzikos stilių projektuose. Tandemo albumas Toxikum 2004-aisiais buvo pripažintas Danijoje Metų džiazo atradimu.

Birštono scenoje abu muzikantus jau girdėjome jų seksteto, kvinteto Toxikum, grupių Ibrahim Electric ir Pasborg’s Odessa 5 projektuose.

Šį kartą L.Mockūnas ir S.Pasborgas improvizuos su dviem savitomis prancūzų scenos asmenybėmis – vienu geriausių pastarojo dešimtmečio gitaristų M. Ducret bei klavišininku P. Brousseau.

Megaphone projektas – tai proga pažvelgti į džiazo ateitį.

Liudas Mockūnas yra vienas kūrybingiausių Lietuvoje šiuolaikinio džiazo bei improvizacinės muzikos atstovų. Baigęs Lietuvos muzikos ir teatro akademiją bei Kopenhagos ritminės muzikos konservatoriją, jis iš karto ėmė aktyviai reikštis Europos improvizacinės muzikos scenoje.

Pučiamųjų instrumentų virtuozas ir kompozitorius yra tarptautinių džiazo kolektyvų Pasborg-Mockunas Toxikum, elektroakustinio trio Red Planet, lietuvių kvarteto Saga vienas lyderių, Copenhagen Art Ensemble, Pasborg’s Odessa 5, Vladimiro Tarasovo trio, šiuolaikinės muzikos ansamblio Gaida narys. Pastaruoju metu kaip lyderis jis daugiausiai muzikuoja su Mockūno Nuclear.

Muzikas dalyvavo Pierre’o Dorge ir jo “New Jungle Orchestra” programose, groja duetuose su Marcu Ducret ir Ryoji Hojito, Barry Guy, Petru Geniušu, Vladimiru Tarasovu, bendradarbiauja su Jacobu Anderskovu, Nilsu Davidsenu, Vladimiru Čekasinu, Arkadijumi Gotesmanu, Matsu Eilertsenu, Marku Solborgu, Jonasu Westergaardu, Jakobu Riisu, Jaaku Sooaaru ir daugybe kitų įdomių džiazo kūrėjų. Jis grojo ir su Andrew Hillo Jazz Par oktetu, Mikko Innaneno Inkvisitio, Ibrahim Electric, britų trioVD, Matsu Gustaffssonu, Raymondu Stridu, Franku Gratkowskiu.
 
L.Mockūno meistriškumas yra įvertintas Lietuvos, Latvijos ir Prancūzijos džiazo konkursų premijomis, džiazo festivalių Vilnius Jazz ir Birštonas prizais už nuopelnus Lietuvos džiazui, Lietuvos muzikų sąjungos Auksiniu disku. 2011 metais jam įteiktas Lietuvos teatralų apdovanojimas Auksinis scenos kryžius už geriausią muziką dramos spektakliui.

Menininkas yra žinomas ne tik kaip improvizacinės muzikos bei avangardinio džiazo atstovas, bet ir kaip šiuolaikinės akademinės muzikos atlikėjas. Jo repertuare – akademinės muzikos kūrėjų Broniaus Kutavičiaus, Anatolijaus Šenderovo, Arvydo Malcio, Viačeslavo Ganelino, Dietricho Eichmanno, Vykinto Baltako, Giedriaus Puskunigio kūriniai.

Saksofonininkas koncertavo kaip solistas su Kralovy Hradec Symphony Orchestra, Lietuvos valstybiniu bei Nacionaliniu simfoniniais orkestrais, Šv.Kristoforo ir Klaipėdos kameriniais orkestrais, styginių kvartetu Chordos.

Su įvairiais kolektyvais L.Mockūnas gastroliavo daugelyje Europos šalių, JAV ir Kinijoje.

Stefanas Pasborgas įsitvirtino Europos džiazo, o ypač eksperimentinės muzikos scenoje, kaip aukščiausio lygio būgnininkas, savitas kompozitorius ir grupių lyderis.

Dar studijuodamas Kopenhagos ritminės muzikos konservatorijoje (ją baigė 2002 metais) jis pelnė Konservatorijos talento prizą. S.Pasborgui atiteko ir solisto prizas 16-ajame Europos džiazo konkurse Vokietijoje, I prizas 5-ajame Europos improvizacinės muzikos konkurse Prancūzijoje.

2004-aisiais būgnininkas pelnė Danijos muzikinį apdovanojimą kaip Metų muzikantas, o 2011-aisiais sulaukė aukščiausio savo šalyje įvertinimo už albumą Odessa X-tra Large.

S.Pasborgo kompaktinį diską TriplePoint Niujorko žurnalas All About Jazz įtraukė į 2007-ųjų geriausių debiutinių albumų penketuką. Praėjusiais metais Stefanas buvo išrinktas Kopenhagos Jazzhouse reziduojančiu menininku.

Būgnininkas grojo ir įrašinėjo muziką su daugybe korifėjų, tarp jų – Johnu Tchicai, Marcu Ducret, Ellery Eskelinu, Tomaszu Stanko, Ray Andersonu, Timu Berne, Palle Danielssonu, Andersu Jorminu, Miroslavu Vitousu, Michaeliu Formaneku, Jesperu Zeuthenu, Mikko Innanenu, Lotte Anker, Peteriu Friisu Nielsenu, Carstenu Dahliu, Alexu Rieliu. Kaip įvairių grupių lyderis ir narys

Jis gastroliavo daugybėje Europos šalių, Azijoje, Jungtinėse Valstijose, Kanadoje, Afrikoje.

S.Pasborgas yra nepriklausomos įrašų kompanijos ILK vienas įkūrėjų.

Marcas Ducret – unikalus gitaros virtuozas, sulaukęs pripažinimo ne tik Europoje, bet ir Amerikoje, Azijoje. Jo kūrybos paieškų laukas – nuo roko klasikos, šiuolaikinės akademinės, elektroninės muzikos iki free improvizacijų ir monumentalių meno sintezės projektų.
 
Muziko karjerą gitaristas pradėjo kaip savamokslis, grodamas folkloro, roko, šokių muzikos grupėse. Jis įvaldė spalvingą instrumentarijų – akustinę bei elektrinę dvylikastyges, bosinę, baritoninę ir sopraninę gitaras. 1986 metais muzikas tapo Orchestre National de Jazz nariu. Vėliau grojo prancūzų Andy Emler‘o, Francois Chassagnite, Antoine Herve ir kitose grupėse, duete su Malo Valois.

9 dešimtmečio pabaigoje M.Ducret pradėjo koncertuoti su savo trio – pasirodė su juo daugelyje Europos festivalių, Afrikoje, Indijoje ir Japonijoje. Vėliau įkūrė kvartetą su saksofonininku Larry Schneider‘u, decetą Seven Songs, savitai interpretuojantį 7 dešimtmečio muziką.
 
Reikšminga figūra M.Ducret karjeroje – JAV saksofonininkas Timas Berne. Jis išpopuliarino prancūzų gitaristą už Atlanto, jau du dešimtmečius kviesdamas jį koncertuoti su savo grupėmis. Marcas išleido T.Berne įrašų kompanijoje ir kelis solinius albumus.

Gitaristas taip pat koncertavo ir įrašinėjo muziką su Davidu Sanbornu, Bobby Previte‘u, Django Batesu, Adamu Nussbaumu, Ericu Barretu, Joey Baronu, Davidu Friemannu, Joachimu Kühnu, Franco Ambrosetti, Michel‘iu Godard‘u, Didier Lockwoodu, Michel‘iu Portalu, Louiso Sclaviso ir Dominique‘o Pifarely Acoustic Quartet ir daugeliu kitų iškilių asmenybių.

M.Ducret reiškiasi įvairiausių žanrų ir stilių projektuose. Jis grojo solo operos spektaklyje, koncertavo su kinų tradicinės muzikos atlikėjais, įgrojo kelių filmų garso takelius, bendradarbiauja su Copenhagen Art Ensemble ir Ensemble Cairn.

Pastaraisiais metais muziką įtraukė menų sintezės projektai. M.Ducret įrašė albumą Qui Parle?, kuriame muzika susipina su balso intonacijomis, literatūriniu tekstu bei ritmu. Projekte Un sang d’encre menininkas panaudojo ir šokį, video-, religinius archyvinius tekstus. O pastaruoju metu gitaristas bando perteikti muzika rašytojo Vladimiro Nabokovo vizijas.

M.Ducret Birštono festivalyje jau koncertavo 2004 metais su kvintetu Toxikum. Jo gitara skamba ir šios grupės albume. Be to, yra išleistas M.Ducret ir L.Mockūno duetų albumas.

Paul‘as Brousseau yra savamokslis multiistrumentininkas, siekiantis suderinti kūryboje tradicijas, novatoriškus sprendimus ir gerą humorą. Savo tikslui jis pasitelkia įvairius klavišinius instrumentus, sintezatorius, fortepijoną, gitaras, bosus, perkusiją bei spalvingą muzikos stilių paletę.

P. Brousseau yra senas M.Ducret scenos partneris. Jis dalyvauja S.Pasborgo ir L.Mockūno projektuose, muzikuoja su savo grupe Kolkhoze Printanium.

 

MEGAPHONE
(Lithuania-Denmark-France)

Liudas Mockūnas – saxes
Stephan Pasborg – dr
Marc Ducret – g
Paul Brousseau – keyb

That is one of the most intriguing formations led by Liudas Mockūnas and Stephan Pasborg. The two musicians met at the Rhythmic Music Conservatory in Copenhagen and since 2000 have experimented together in diverse projects. The tandem’s album Toxikum was hailed Jazz Discovery of the Year 2004 in Denmark.

Birštonas stage hosted both musicians in their Sextet, quintet Toxikum, as well as groups Ibrahim Electric and Pasborg’s Odessa 5.

This time Mockūnas and Pasborg will improvise with two unique French musicians – Marc Ducret, one of the best guitarists of the recent decade, and keyboardist Paul Brousseau.

Megaphone invites the audience to peek at the future of jazz.

Liudas Mockūnas is one of the most creative representatives of the Lithuanian contemporary jazz and improvised music. Upon graduating from the Lithuanian Academy of Music and Theatre (LAMT) and the Rhythmic Music Conservatory in Copenhagen, he took active stance on the scene of European improvised music.

The reed virtuoso and composer is a co-leader of various international collectives such as Pasborg-Mockunas Toxikum, electro-acoustic trio Red Planet and Lithuanian Saga Quartet, a member of Copenhagen Art Ensemble, Pasborg’s Odessa 5, Vladimir Tarasov Trio and the Gaida Ensemble. Presently, he concentrates on Mockūno Nuclear.
 
The reed champion has taken part in programmes of Pierre Dorge and his New Jungle Orchestra, played as a duo with Marc Ducret and Ryoji Hojito, Barry Guy, Petras Geniušas and Vladimir Tarasov, collaborated with Jacob Anderskov, Nils Davidsen, Vladimir Chekasin, Arkady Gotesman, Mats Eilertsen, Mark Solborg, Jonas Westergaard, Jakob Riis, Jaak Sooäär and many other intriguing jazz musicians. He has performed with Andrew Hill’s Jazz Par octet, Mikko Innanen Inkvisitio, Ibrahim Electric, British trioVD, Mats Gustaffsson, Raymond Strid and Frank Gratkowski.

Mockūnas is a prize winner of various competitions in Lithuania, Latvia and France; a recipient of Vilnius Jazz and Birštonas Jazz prizes for contribution to Lithuanian jazz, as well as Gold Disc awarded by the Lithuanian Musicians Union. In 2011, he was decorated with a Golden Cross of the Stage (award for achievements in Lithuanian theatre field) for the best music for theatre production.

In addition, he is famed not only as an exponent of improvised music and avant-garde jazz, but also as an expert of contemporary academic music. His repertoire includes works by academic music composers including Bronius Kutavičius, Anatolijus Šenderovas, Arvydas Malcys, Vyacheslav Ganelin, Dietrich Eichmann, Vykintas Baltakas and Giedrius Puskunigis.

As a soloist the saxophonist has performed with Kralovy Hradec Symphony Orchestra, the Lithuanian State Symphony Orchestra and Lithuanian National Symphony Orchestra as well as St. Christopher and Klaipėda chamber orchestras and Chordos String Quartet.

With various formations Mockūnas has toured in Europe, the USA and China.

Stephan Pasborg has become known on the European jazz scene as a highly personal drummer as well as a composer and bandleader, and has become especially well known for his work within the more experimental jazz music.

While still a student at the Rhythmic Music Conservatory (graduated in 2002) he earned the Rhythmic Music Conservatory Talent Prize. He has been awarded the soloist prize at the 16th European Jazz Contest in Germany and the first prize at the 5th European Tournament for Improvised Music in France. At Danish Music Awards Jazz 2004 he was voted New Name of the Year, and in 2011 has earned Denmark’s highest ranking for the album Odessa X-tra Large.

All About Jazz Magazine, New York, selected Pasborg’s release TriplePoint into the worldwide TOP 5 Best Debut Albums of 2007. Last year, the drummer was chosen a resident artist of Jazzhouse Copenhagen.

He has performed and recorded with a number of internationally renowned musicians, including John Tchicai, Marc Ducret, Ellery Eskelin, Tomasz Stanko, Ray Anderson, Tim Berne, Palle Danielsson, Anders Jormin, Miroslav Vitous, Michael Formanek, Jesper Zeuthen, Mikko Innanen, Lotte Anker, Peter Friis Nielsen, Carsten Dahl and Alex Riel. As a leader and member of various groups he has toured throughout Europe, Asia, the USA, Canada and Africa.

The drummer is one of the founding members of an independent record label ILK.

Marc Ducret is a unique guitar virtuoso enjoying recognition not only in Europe, but also the United States and Asia. His creative horizon spans from rock standards, contemporary academic and electronic music to free improvisations and monumental projects focusing on art synthesis.

He started his career as an autodidact playing in folk, rock and dance music groups. He has mastered an array of instruments – acoustic as well as electric twelve-stringed, bass, baritone and soprano guitars. In 1986, he joined the Orchestre National de Jazz. Later he collaborated with groups led by Andy Emler, Francois Chassagnite and Antoine Herve, as well as in a duo with Malo Valois.

In the 80s, Ducret started performing with his trio, taking part in different festivals in Europe, Africa, India and Japan. Later he formed a quartet with saxophonist Larry Schneider, and tentet Seven Songs exploring music of the 60s.

American saxophonist Tim Berne was instrumental in Ducret’s career. He had introduced the French guitarist overseas, where he performed with Tim Berne’s groups. Ducret has several solo recordings to his credit, released on Berne’s Screwgun label and Winter & Winter label.

The guitarist has also collaborated and recorded with David Sanborn, Bobby Previte, Django Bates, Adam Nussbaum, Eric Barret, Joey Baron, David Friemann, Joachim Kühn, Franco Ambrosetti, Michel Godard, Didier Lockwood, Michel Portal, Louis Sclavis and Dominique Pifarely Acoustic Quartet among other celebrities.

Ducret works with projects of diverse genres and styles. He has performed solo in opera production, worked with traditional Chinese music performers, recorded several soundtracks, collaborated with Copenhagen Art Ensemble and Ensemble Cairn,

Recently, the musician got fascinated with art synthesis projects. He recorded Qui Parle?, the album combining music with voice intonations, literary text and rhythm. In his project Un sang d’encre the guitarist also employed dance, video and religious texts. Currently, he is working on musical narration of Vladimir Nabokov visions.

In Birštonas Jazz 2004 Ducret has appeared with quintet Toxikum. His guitar is featured on the group’s album. He also recorded an album as a duo with Mockūnas.

Paul Brousseau is a self-taught multiinstrumentalist, in his music seeking to combine tradition, innovatory approach and sound humour. To achieve this he employs various keyboard instruments, synthesisers, piano, guitars, basses, percussion and a wide-ranging palette of music styles.

Brousseau has enjoyed collaboration with Ducret for many years. He also takes part in projects of Pasborg and Mockūnas, works with his own group Kolkhoze Printanium.

Support the festival:

AB ,,Šiaulių bankas'' Birštono KAS

bank code 71816

acc. nr. LT 43 7181 6000 0014 4640

comp. code 190025748

AB ,,Šiaulių bankas'' Birštono KAS

bank code 71816

acc. nr. LT 43 7181 6000 0014 4640

comp. code 190025748

Sorry, the ticket office can be settled only in cash.

tel. + 370 319 65546

email jazz@birstonokultura.lt

All rights reserved © 2024 www.birstonasjazz.lt
Meniu